Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują: |
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Zawierciu w czwartki od godz. 12:00 - 14:00. |
Wyznaczeni pracownicy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zawierciu od poniedziałku do piątku w godzinach pracy - 7:30-15:05. |
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego rejestrowane są Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Skargi i wnioski rozpatrywane są przez działy merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku). Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków to: |
1. |
1. Dział VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.) |
2. |
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) |
|
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie: |
o |
pisemnie, |
o |
telegraficznie, |
o |
za pomocą dalekopisu |
o |
telefaxem, |
o |
pocztą elektroniczną, |
o |
ustnie do protokołu (osobiście). |
|
Skargi i wnioski muszą zawierać: |
o |
imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego, |
o |
adres wnoszącego |
|
Uwaga: Skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. |
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. |
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym. Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda. |
Do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań i działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego właściwy jest Śląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny sprawujący nadzór nad działalnością Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. |
Terminy załatwiania skarg i wniosków: |
Skargi (wnioski) załatwiane są bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego. |
Zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi: |
1. |
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego |
2. |
2. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku braku wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny może podtrzymać swoje stanowisko. |
3. |
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi. |